Veilig en onderhouden voetpad langs de Vrouwkensvaart (Pollepelpadje)
Van "Veilige leefomgeving"
Ga naar het project
Voorgesteld budget
Beschrijving
Wij zouden in Waspik-Boven graag een fatsoenlijk wandelpad gerealiseerd zien langs de Vrouwkensvaartsestraat (westzijde). Hier ligt een mooie pad, maar die wordt door de gemeente niet voldoende bijgehouden. Daardoor lopen de wandelaars vaak door het hoge/natte gras, al dan niet met een dusdanige hoeveelheid onkruid/brandnetels en dat is uiteraard niet fijn. Dientengevolge lopen de wandelaars en honden uitlaters vaak over de Vrouwkensvaart zelf en dat is (op een 60km weg) erg gevaarlijk!
Door het half-verharden van het zgn Pollepelpadje, zal het vuil en gras minder kans hebben om te groeien (ten minste op het midden van het looppad). Daardoor kan het onderhoudsschema (maaien) voor de gemeente gelijk blijven, terwijl het looppad wel jaarrond begaanbaar blijft.
